loading...
سجده نور
سجاد شاه بالا بازدید : 1084 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (3)

هستی زیباست؛ همراه با تقارن ها ، تناسب ها و هندسه شگفت و چشم نوازی كه تامّل و تفكّر در آن روح و جان را به شكوفایی و بالندگی می برد . جوان نیززیباست؛ عواطف جوشان ، ارمان جویی، شور نشاط و زیباخواهی فضای زندگی جوان را پر كرده است. نماز هم زیباست؛فرصت زیبا شدن روح،پیوند با هم زیبایی ، همه خوبی برای رسیدن به كرانه های كمال و جمال.

سخن بر سر این است كه چگونه می توان میان جوان و نماز و به دیگر زبان ، دو زیبایی، پیوند و یگانگی آفرید. پرسش جدّی این است كه چرا نسلی كه به دلیل ((زیبایی جویی)) نمی تواند از كنار زیبایی روح (نماز) ساده بگذرد ، اقبال و استقبال و نشاط نماز نمی بینم؟

سجاد شاه بالا بازدید : 2488 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (2)

(مطالعه موردي مدارس راهنمايي شهر قم)

                    چكيده:

اين تحقيق به بررسي عوامل مؤثر در جذب دانش آموزان به نماز جماعت در مدارس راهنمايي شهر قم مي پردازد. جامعه آماري شامل كل دانش‌آموزان دختر مدارس راهنمايي قم مي‌باشد كه، 180 نفر از آنان به صورت تصادفي خوشه‌اي و طبقه‌اي، به عنوان نمونه انتخاب شدند و از طريق پرسش‌نامه محقق ساخته، حاوي 21سوال بسته پاسخ، در طيف پنج طبقه اي سطحي ليكرت و دو سوال باز پاسخ، به اندازه‌گيري متغيرهاي تحقيق پرداخته است. براي تجزيه و تحليل اطلاعات، از روش‌هاي آمار توصيفي شامل جدول و درصد فراواني، ميانگين و از آمار استنباطي، آزمون غيرپارامتري مجذور كاي استفاده شده است.

ز يافته‌هاي پژوهش به دست مي‌آيد كه،‌ تبليغات مناسب در جذب دانش آموزان به نماز جماعت، حضور اولياي مدرسه در نماز جماعت و تشويق دانش آموزان در جذب به نماز جماعت، امكانات مطلوب در مدارس براي برگزاري نماز جماعت، توجه والدين به مسائل ديني و شركت آنان در نماز جماعت، آگاهي بيشتر دانش آموزان از فوائد نماز جماعت،‌ گرايش مذهبي، اهميت دادن والدين به نماز جماعت، دوستان مذهبي، تبليغات مناسب و جذاب براي نماز، حضور مدير، معاون و دبيران در نماز جماعت مدرسه، ارتباط صميمي با امام جماعت و بالعكس، مسئوليت پذيري دانش آموزان در نمازجماعت بر شركت دانش آموزان در نماز جماعت تأثير دارد.

سجاد شاه بالا بازدید : 1255 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (1)

مقدمه

«اقم‌الصّلوه انّ الصّلوة تنهی عن‌الفحشاء و المنكر و لذكر الله‌اكبر.».(عنكبوت/ 45)
نماز را برپا دار، زیرا نماز انسان را از كارهای زشت و ناپسند باز می‌دارد و یاد خدا بسیار بزرگتر است.
بحران اصلی جوان امروز، بحران هویّت است، بی‌خویشتنی است. او آن چنان اسیر عالم مُلك شده است كه به ملكوت نمي‌پردازد؛ گاه گاهی كه سـرش را از زیر بـرف بیـرون  مي‌آورد، احسـاس تنـهایی و بـی‌كسی مي‌كند،گویا گمشده‌ای دارد؛ عجیب است، گمشده ای كه گمشده‌ای دارد!
ابزار و وسایل آسایش و آرایش، فراوان، امّا دریغ از سایبان آرامشی. به راستی آرامش چیست و كجاست؟ چه چیزی انسان، این خلیفه‌ي خدا و مظهر جمال الهی را به بن بست كشانده است؟ چرا انسان امروز از درون تهی است؟

سجاد شاه بالا بازدید : 1147 جمعه 18 اسفند 1391 نظرات (2)


۱--تبیین اثرات نماز

2-تكریم وشخصیت دادن به دانش آموزان

-3-نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خود باوری در دانش آموزان

4-ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز

5-داشتن نمازخانه جذاب و عالی و استفاده از رنگ های دلپذیر


سجاد شاه بالا بازدید : 1177 جمعه 18 اسفند 1391 نظرات (0)

قل لعبادی الذین آمنوا یقیمواالصّلاة (سوره ابراهیم /31)نماز مظهری است برای هرگونه رابطه با خدا،چراكه این رابطه در نماز از هر عمل دیگری بهترمشخص می شود.در آیه شریفه به پیامبر دستور داده شده كه:به بندگان خاص من كه افراد مومن هستندبگو(برای هر چه نزدیك تر شدن به خداوندنماز را به پا دارند)این توصیه در تمامی ادیان الهی وجود داردوخواسته بزرگ حضرت ابراهیم است كه برای خودوفرزندانش چنین دعا می كند :ربّ اجعلنی مقیم الصّلاة ومن ذرّیتی(سوره ابراهیم/40)ویا عیسی علیه السلام آن را سفارش خداوندبرای تمام مدت حیات وزندگی اش می داند:واوصانی بالصّلاة والزكاة ما دمت حیّا(سوره مریم/31)


 

سجاد شاه بالا بازدید : 1170 جمعه 18 اسفند 1391 نظرات (0)

خوب است بدانید كه جذب دیگران به نماز ارتباط نزدیكی به نوع شخصیت افراد دارد ؛ چراكه براساس روان شناسی تربیتی شخصیت انسان ها از تیپ های گوناگونی است مثل شخصیت خودكار، سازش پذیر، بدگمان، افتاده، مبارزه طلب، تعدیل نیافته، ماجراجو، مشتاق، اخلاقی كه برای هر یك می توان از به یك یا چند روش از روش های متعددی كه در این زمینه وجود دارد استفاده نمود.

با در نظر داشتن نكته گفته شده برای اینكه بتوانید با موفقیت دیگران را به نماز خواندن تشویق نمائید دو پیشنهاد عمده را به شما هدیه می نمائیم:

پیشنهاد اول :
از بین بردن موانع این گونه افراد كه این موانع عبارتند از:

1- عدم اعتماد به نفس

بعضاً ممكن است فردی كه ( به خوصوص نوجوان ها ) اقدام به خواندن نماز می‌كند توسط دیگران مورد تمسخر قرار بگیرد در چنین شرایطی اگر اعتماد به نفس نداشته باشد از میدان بدر رفته و نماز را ترك كند.

در خصوص این افراد باید اعتماد سازی نمود و آن ها را به این نكته تذكر داد كه نباید انسان با حرف مردم زندگی كند و به قول معروف دم دروازه را می شود بست اما دهان مردم را نمی شود بست.

درباره ما
سلام به بازيد كننده گرامي من سجاد هستم مدير وبلاگ سجده نور ممنون از اين كه وبلاگ من رو انتخاب كردين اي دي من :SAJADSHABALA110
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 170,781